szte_nyilt_nap_ttik

Diákroham az egyetemi nyílt napon

Mintegy kétezer fiatal “szállta meg” a József Attila Tanulmányi és Információs Központot a Szegedi Tudományegyetem hagyományosan megrendezett nyílt napján, melyen az universitas tizenkét kara és más egységei is képviseltették magukat.


A Szegedi Tudományegyetemet több rangos külföldi listán is a világ első ötszáz legjobb egyetemei között jegyzik – ugyanezt Magyarországon csak az ELTE mondhatja el magáról. Nem mellesleg, a környezettudatosságban is élen jár, hiszen a világ “zöld” egyetemeinek listáján 63-dik – mondta el a nyílt nap megnyitóján tartott beszédében Szabó Gábor rektor. Hozzátette: Szegeden élni is jó, hiszen élhető léptékű a város, mely színes programokat és gazdag kulturális életet tud felmutatni, ugyanakkor még nem hordozza a nagyvárosok hátrányait.


Még mindig megéri ide invesztálni


A rektor kiemelte, minden ellenkező vélekedés ellenére továbbra is hisz abban, hogy érdemes felsőoktatási végzettséget szerezni, az SZTE diplomája pedig a statisztikai adatok alapján is jó belépő a munkaerőpiacra: az itt végzettek 86 százaléka hat hónap, 93 százalék pedig egy éven belül talál állást.


A nyílt napon szokott módon karriertanácsadással, tesztekkel és különböző tájékoztatókkal várták az érdeklődőket, információkat lehetett például szerezni a nyelvtanulási lehetőségekről és a kollégiumokról is. Külön standon várta az érdeklődőket az egyetem jó eredményeket felmutató hallgatóit felkaroló SZTE Tehetségpont, mely alapítványi és egyéb támogatásokból segíti a hallgatókat. A szervezet idén áprilisban először meghirdetett Kiválósági listája révén például motiváló rangsort állított fel tagjai között, az elért eredményeknek megfelelően részesülhetnek úgynevezett Talent-ösztöndíjban és más kedvezményekben a hallgatók.


A rendezvényre mintegy kétezren regisztráltak, az eddig kiosztott igazoló lapok is ezt a számot igazolják – tájékoztatott Gusztosné Thékes Andrea, az SZTE Marketing és Kommunikációs Igazgatóság PR-referense. Mint elmondta, minden évben újabb egyetemi egység is csatlakozik a korábbiakhoz, idén az SZTE Klebelsberg-könyvtár is csalogatta a fiatalokat a szegedi universitasra. Az egyetem megismertetésére a diákok SZTE-kvízt tölthettek ki.
Könnyű elhelyezkedni


A TTIK standjánál Czobor Krisztina oktatásszervező elmondta, a kar tájékoztatóján zsúfolásig megtelt a terem, hasonló érdeklődésre számítanak a december 7-i nyílt napon is. A kar minden szakja igen keresettnek bizonyult, főként a természettudományi – biológia, földrajz, fizika stb. – vonalat ismerik jobban a diákok, de a műszaki-mérnöki szakok is ígéretesek.


A Ceglédről érkezett József a mérnökinformatikus szak iránt érdeklődött, mint mondta, úgy tudja, ezzel igen könnyen el lehet helyezkedni. Azért érdeklődik Szegeden, mert már unokatestvére is itt tanult, és jók voltak a tapasztalatai az intézménnyel.

Forrás: szegedma.hu

Képgaléria

08.jpg

Rendezvénynaptár

Rendezvénynaptár *

  • október 28.
    18:00 - 19:00
    Előadó: Prof. Dr. Csermely Péter Széchenyi-díjas magyar biokémikus, hálózatkutató
    További információ: www.pedagogiaiestek.hu
    A Mentor(h)áló és az IH közös rendezvénye
    Belépőjegy 2300 Ft, SZTE-kártyával, diákigazolvánnyal, pedagógusigazolvánnyal 1600 Ft
  • november 4.
    14:00 - 16:00
  • november 12.
    18:00 - 19:30
    Újabb 21. századi, mindannyiunkat érintő és érdeklő téma, újabb kivételes felkészültségű előadó a nagysikerű Pedagógiai esték színpadán - vendégünk Steigervald Krisztián generációkutató, marketing szakember!
    Steigervald Krisztián 1999 óta foglalkozik a generációkkal, szakdolgozatát is ebből írta a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán. Nyolc évig dolgozott vezetőként a piackutatással foglalkozó GfK-ban, majd 2011-ben megalapította saját tanácsadó és piackutató cégét, az Emocionális Marketing Kft-t. A cég az elmúlt 7 évben több mint 100 multinacionális cég sikeres partnere volt.
    Krisztián egyedülálló módon mind a 6 ma élő generációval foglalkozik üzleti szinten is, a cégeknek marketing és HR témában ad tanácsokat, tart intergenerációs tréningeket, fókuszcsoportokat, előadásokat és csapatépítő napot. Kedvenc területe a marketing-kutatás és a marketing-pszichológia új irányú használata és összekapcsolása.
    Krisztián emellett a Lánchíd Rádió marketing szakértője volt, az Üzlet&Pszichológia marketing-témájú szerzője, állandó meghívott előadó a Corvinuson és a pécsi Közgázon, oktató a BKF-en, valamint egyéni coach, okleveles brief-coach, life-coach. Végül és nem utolsósorban: nagyszerű előadó!
    Steigervald Krisztián előadását minden szülő, nagyszülő, pedagógus számára "KÖTELEZŐ" programként javasoljuk, de jó szívvel ajánljuk a fiatalabb generációk képviselőinek figyelmébe is.

Kövess minket

Facebook YouTube Twitter Google Plus