A Középiskolai szekcióba való jelentkezés feltétele egy felsőoktatási TDK műhely oktatójával témavezetői kapcsolat kialakítása. Ha még nincs ilyen témavezetőd, vedd fel a kapcsolatot a hozzád legközelebbi felsőoktatási intézmény (vagy azzal az intézménnyel, ahova felvételizni szeretnél a jövőben) kapcsolattartójával és kérj segítséget!
FiFöMa Szakmai Bizottság középiskolás kapcsolattartóinak névsora
Név |
Intézmény |
város |
szak |
|
Gulyás Ágnes |
Szegedi Tudományegyetem |
Szeged |
földrajz |
|
Boros Zoltán |
Debreceni Egyetem |
Debrecen |
matematika |
|
Brigitta Szilagyi |
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem |
Budapest |
matematika |
|
Gönczy Sándor |
II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola |
Beregszász |
földrajz |
|
Hagymási Imre |
Wigner Fizikai Kutatóközpont |
Budapest |
fizika |
|
Horváth Ákos |
Eötvös Lóránd Tudományegyetem |
Budapest |
fizika |
|
Járai-Szabó Ferenc |
Babeș-Bolyai Tudományegyetem |
Kolozsvár |
fizika |
|
Jeney László Botond |
Budapesti Corvinus Egyetem |
Budapest |
földrajz |
|
Juhász Tibor |
Eszterházy Károly Egyetem |
Eger |
matematika |
|
Kovács István János |
Magyar Bányászati és Földtani Szolgálat |
Budapest |
földtan |
|
Lenkey Gábor |
Nyíregyházi Egyetem |
Nyíregyháza |
földrajz |
|
Lenner Tibor |
Eötvös Lóránd Tudományegyetem SEK |
Szombathely |
földrajz |
|
Mara Gyöngyvér |
Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem |
Kolozsvár |
környezet |
|
Németh Norbert |
Miskolci Egyetem |
Miskolc |
földtan |
|
Poszet Szilárd |
Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem |
Kolozsvár |
földrajz |
|
Rácz Ervin |
Óbudai Egyetem |
Budapest |
fizika |
|
Reményi Péter |
Pécsi Tudományegyetem |
Pécs |
földrajz |
|
Soós Anna |
Babeș-Bolyai Egyetem |
Kolozsvár |
matematika |
|
Sütő László |
Eszterházy Károly Egyetem |
Eger |
földrajz |
|
Szilágyi Ferenc |
Partiumi Keresztény Egyetem |
Nagyvárad |
földrajz |
|
Tóth Attila |
Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem |
Nyitra |
fizika |
|
Tóth L. Viktor |
Eötvös Lóránd Tudományegyetem |
Budapest |
csillagász |
|
Tóth-Bodrogi Edit |
Pannon Egyetem |
Veszprém |
környezet |
|
Turi Zoltán |
Debreceni Egyetem |
Debrecen |
földrajz |
|
Vigh Viktor |
Szegedi Tudományegyetem |
Szeged |
matematika |
|
Weidinger Tamás |
Eötvös Lóránd Tudományegyetem |
Budapest |
meteorológia |
2021. április 6-9 között a Szegedi Tudományegyetem szervezi a 35. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Fizika, Földtudományok és Matematika Szekció (FiFöMa) online döntőjét.
Az Országos Tudományos Diákköri Tanács új stratégiájában elhatározta, hogy az OTDK rendszerét kinyitja a középiskolás tehetséggondozás felé is. Célunk ezzel az, hogy a közel 70 éve működő OTDK-mozgalom tapasztalataira építkezve segítsük a tehetségek mielőbbi felismerését, kibontakozását, a diákok érdeklődési köréhez igazodó, felfedezésen alapuló tehetségfejlesztését.
Ezért a Szegedi Tudományegyetem OTDK FiFöMa szervezőiként az alábbi pályázatot hirdetjük meg a 10-12. osztályos diákok számára:
Várjuk
Ezt követően készítjük el a rendezvény online rendszeréhez szükséges belépő kódjukat.
2021. február 15. MEGHOSSZABBÍTVA
A részvételi szándék jelzése a szükséges adatokkal, 16 év alattiak szülői nyilatkozatának feltöltése. (A nyilatkozat sablonja a honlapunkról letölthető.)
2021. március 15. MEGHOSSZABBÍTVA
A pályamunka feltöltése a rendezvény online rendszerébe.
Esszé: Maximum 25 A4-es oldal (a tudományterületek sajátosságai miatt a terjedelem csak ajánlott) a három tudományterület valamelyikéhez kapcsolódó témakörben. A pályázó mutasson be egy általa megfigyelt természettudományi, környezeti vagy társadalmi jelenséget vagy problémát. A hangsúly a témakör aktualitásán, a pályázó saját gondolatain és kreativitásán van, természetesen figyelembe véve a felhasznált szakirodalmak szakszerű dokumentálását.
Kísérleti bemutató: Egy kiválasztott fizikai, matematikai vagy földtudományi jelenség kísérleti modellezése és bemutatása 2-5 perces videó formájában.
A pályamunka mellékleteként egy egyoldalas összefoglalót is kell készíteni, amely tartalmazza a bemutatandó természeti jelenség és a kísérlet végrehajtásának rövid leírását, a kísérleti eszközök és anyagok megadását.
Mikrotanítás: a három tudományterület valamelyikén egy közoktatási téma újszerű tanítási ötletének megfogalmazása és bemutatása 2-5 perces videó formájában. A pályamunka ebben az esetben egy – legalább 1 oldalas – óravázlat is tartalmazzon, amelyben a diák bemutatja a témarész tanítási folyamatának lépéseit, a használt eszközöket és módszereket, IKT eszközök használata esetén annak URL címét.
Animáció: A pályázó mutasson be egy természettudományi, környezeti jelenséget vagy problémát 2-5 perces, saját készítésű számítógépes animáció formájában. A benyújtandó pályamunka az elkészült animáció, amely szabadon választott formában (szöveg, hang, rajz, film, kísérő leírás) bemutatja az adott jelenséget.
Egy-egy pályamunka maximum kétszerzős lehet! Ez esetben kérjük mindkét szerző regisztráljon a rendezvény honlapján.
Az esszé formában beérkezett pályamunkákat előzetesen szakmai zsűri értékeli. Ezt követően a konferencia középiskolások számára meghirdetett szekcióiban a pályázók 10 perces online prezentációban adják elő a dolgozatuk legfontosabb eredményeit. A prezentációt 5-10 perces szakmai beszélgetés követi. Az írásbeli és a szóbeli eredmények összesítése után a zsűri rangsorolja a pályázatokat. Az eredmények az ünnepélyes eredményhirdetésen kerülnek kihirdetésre.
A kísérleti bemutató, mikrotanítás és animáció formában érkezett pályamunkákat előzetesen szakmai zsűri értékeli és rangsorolja. Az eredmények az ünnepélyes eredményhirdetésen kerülnek kihirdetésre. A videós pályamunkákat a rendezvény ideje alatt az OTDK minden résztvevője számára bemutatjuk és közönségszavazatok alapján a 3 legtöbb szavazatot kapott munka értékes nyereményben részesül.
A pályázók számára reméljük érdekes kihívást jelent a nagy hagyományú Tudományos Diákköri munkában való részvétel! A konferencia alatt hozzáférést biztosítunk a diákoknak és tanáraiknak minden szakmai fórumra és szabadidős programra, illetve a kifejezetten az ő számukra szervezett online programjainkra. A megmérettetésen való sikeres szereplés értékes többletpontokat jelent a diákok későbbi felsőoktatási pályázatainak (pl. az Új Nemzeti Kiválósági Program) elbírálása során. A középiskolák és a felsőoktatási intézmények között ily módon kialakult szorosabb kapcsolatok hosszabb távon is segíthetik a középiskolai tanárok áldozatos tehetséggondozási munkáját.
További információért forduljanak Dr. Gulyás Ágneshez a középiskolai szekció szervezőjéhez, a fifoma2021@sci.u-szeged.hu email címen, vagy a rendezvény honlapján: http://sci.u-szeged.hu/fifoma2021/kozepiskolasok
Szeged, 2020. december 16.
Tisztelettel:
Dr. Bajmócy Péter
OTDK ügyvezető titkár
Dr. Mucsi László
OTDK ügyvezető elnök